POSTOVI (Novosti | Najave | Blog)

Satiričko kazalište Kerempuh

Darian, hrvatski kralj samopomoći

Dislocirana u blisku budućnost, predstava Darian, hrvatski kralj samopomoći mlade dramatičarke Dine Vukelić u režiji Krešimira Dolenčića, distopijska je satira naše pretjerane, svim nedaćama, samoćom i pandemijom pogođene svakodnevice. U atmosferi kaosa i rasula otuđenog društva, ali i utjehe popkulturom i zvijezdama, mozaičnim showovima i lakim sadržajima, tehnološkim inovacijama i psihofarmacima, nesretan narod spas i smisao traži u svome guruu, neiskvarenom i vanjskim svijetom neokrznutom Darianu, nehotičnom kralju samopomoći, novome izbavitelju iz svih zala.

U vremenu kada self-help gurui postaju zvijezde, a zvijezde stvaraju smjernice za ispunjene živote, Darian, hrvatski kralj samopomoći suočava nas s dijapazonom pomaknutih i pogubljenih likova kakve susrećemo u svakidašnjem životu, na ekranima, ali – da si ne lažemo – i u sebi samima.

U eklektičnom spoju satire, komedije, distopije pa i melodrame, ova predstava s raskošnom glumačkom podjelom predvođenom Borkom Perićem u naslovnoj ulozi nastavak je Kerempuhove tradicije ironičnog propitkivanja našega svijeta u nesputanoj igri sa žanrovima i stilovima koja posljedično stvara začudan mozaik novog normalnog ili pak malo manje normalnog.


Režija: Krešimir Dolenčić
Igraju: Borko Perić, Ana Maras Harmander, Eugen Stjepan Višić, Rea Kamenski - Bačun, Filip Detelić, Matija Šakoronja, Josip Brakus, Danijela Evđenić, Fabijan Komljenović, Igor Jurinić, Josipa Anković

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba)
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Darian, hrvatski kralj samopomoći

Dislocirana u blisku budućnost, predstava Darian, hrvatski kralj samopomoći mlade dramatičarke Dine Vukelić u režiji Krešimira Dolenčića, distopijska je satira naše pretjerane, svim nedaćama, samoćom i pandemijom pogođene svakodnevice. U atmosferi kaosa i rasula otuđenog društva, ali i utjehe popkulturom i zvijezdama, mozaičnim showovima i lakim sadržajima, tehnološkim inovacijama i psihofarmacima, nesretan narod spas i smisao traži u svome guruu, neiskvarenom i vanjskim svijetom neokrznutom Darianu, nehotičnom kralju samopomoći, novome izbavitelju iz svih zala.

U vremenu kada self-help gurui postaju zvijezde, a zvijezde stvaraju smjernice za ispunjene živote, Darian, hrvatski kralj samopomoći suočava nas s dijapazonom pomaknutih i pogubljenih likova kakve susrećemo u svakidašnjem životu, na ekranima, ali – da si ne lažemo – i u sebi samima.

U eklektičnom spoju satire, komedije, distopije pa i melodrame, ova predstava s raskošnom glumačkom podjelom predvođenom Borkom Perićem u naslovnoj ulozi nastavak je Kerempuhove tradicije ironičnog propitkivanja našega svijeta u nesputanoj igri sa žanrovima i stilovima koja posljedično stvara začudan mozaik novog normalnog ili pak malo manje normalnog.


Režija: Krešimir Dolenčić
Igraju: Borko Perić, Ana Maras Harmander, Eugen Stjepan Višić, Rea Kamenski - Bačun, Filip Detelić, Matija Šakoronja, Josip Brakus, Danijela Evđenić, Fabijan Komljenović, Igor Jurinić, Josipa Anković

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba)
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Gruntovčani

Popularna i omiljena dramska serija “Gruntovčani” autora Mladena Kerstnera u režiji Kreše Golika uvodila je brojne televizijske gledatelje u živopisan, autentičan i duhovit prikaz društvenoga života i mentaliteta “malog čovjeka” u fiktivnom podravskom selu. U ovoj priči koja se događa u današnje vrijeme, u 21. stoljeću, zatičemo poznate i nezaboravne likove iz Kerstnerovog remek-djela – Dudeka, Regicu, Presvetlog, Cinobera, Martina, Matulu, Babicu, Besnoga, Greticu i druge – a svi se oni nalaze pred velikim izazovima novoga doba. Kada u njihov miran život u Gruntovcu bane državna tajnica Marinela Puvalo, predstavnica novog tipa hrvatskog kapitalizma, i donese megalomansku ideju o gradnji spojnice na europski koridor i industrijske zone, stvari se do te mjere uzburkaju da karakteri i mentalitet naših poznatih likova uz peripetije i međusobne sukobe dođu do punog izražaja. U apsurdnom sudaru toga gruntovačkoga mentaliteta sa zahtjevima suvremenoga diktiranoga napretka izlaze na površinu sve prepoznatljive društvene i osobne mane – od licemjerja duhom skučene i intrigama premrežene sredine preko sitnotrgovačke surovosti i zadrtosti takozvanih bližnjih pa sve do univerzalne poante o naivnosti i krahu svakoga pokušaja dobrote i idealizma. U ovoj žufkoj kajkavskoj komediji kroz humorne i emotivne, u urnebesnom ritmu nalik kriminalističkom romanu, pitat ćemo se na kraju kakvo smo to društvo kada najveći poštenjak i najveći idealist među nama biva od svih izmanipuliran, odgurnut, izrugan i proglašen nepotrebnim i pomalo ludim čovjekom. Gruntovec tako postaje razbijeno ogledalo u kojemu naša društvena slika izgleda kao apsurdna maska nečega što je jednom bilo ljudski toplo i normalno lice, ali je odavno izgubilo vezu sa samim sobom i sa svojim izvorom. Tome se, naravno, danas možemo samo smijati, a katarza će doći kad se najmanje budemo nadali. “Gruntovčani” se svojim humorom dotiču egzistencijalnih problema i ljudskih vrlina i mana oživljavajući pritom svoje likove prepoznatljivim melodioznim kajkavskim dijalektom. Transpozicijom na satiričku scenu društveni problemi i vječna pitanja egzistencije uspostavit će još čvršću vezu s današnjicom te nas usto podsjetiti na kultni status i vrijednost ovoga televizijskoga remek-djela.

Igraju: Matija Šakoronja, Sanja Hrenar, Hrvoje Kečkeš, Josip Brakus, Maja Posavec, Boris Svrtan, Anita Matić Delić, Nina Erak-Svrtan, Filip Detelić, Ines Bojanić, Ornela Vištica, Luka Petrušić, Karlo Mlinar, Ivica Zadro
Režija: Boris Svrtan i Rajko Minković

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Gruntovčani

Popularna i omiljena dramska serija “Gruntovčani” autora Mladena Kerstnera u režiji Kreše Golika uvodila je brojne televizijske gledatelje u živopisan, autentičan i duhovit prikaz društvenoga života i mentaliteta “malog čovjeka” u fiktivnom podravskom selu. U ovoj priči koja se događa u današnje vrijeme, u 21. stoljeću, zatičemo poznate i nezaboravne likove iz Kerstnerovog remek-djela – Dudeka, Regicu, Presvetlog, Cinobera, Martina, Matulu, Babicu, Besnoga, Greticu i druge – a svi se oni nalaze pred velikim izazovima novoga doba. Kada u njihov miran život u Gruntovcu bane državna tajnica Marinela Puvalo, predstavnica novog tipa hrvatskog kapitalizma, i donese megalomansku ideju o gradnji spojnice na europski koridor i industrijske zone, stvari se do te mjere uzburkaju da karakteri i mentalitet naših poznatih likova uz peripetije i međusobne sukobe dođu do punog izražaja. U apsurdnom sudaru toga gruntovačkoga mentaliteta sa zahtjevima suvremenoga diktiranoga napretka izlaze na površinu sve prepoznatljive društvene i osobne mane – od licemjerja duhom skučene i intrigama premrežene sredine preko sitnotrgovačke surovosti i zadrtosti takozvanih bližnjih pa sve do univerzalne poante o naivnosti i krahu svakoga pokušaja dobrote i idealizma. U ovoj žufkoj kajkavskoj komediji kroz humorne i emotivne, u urnebesnom ritmu nalik kriminalističkom romanu, pitat ćemo se na kraju kakvo smo to društvo kada najveći poštenjak i najveći idealist među nama biva od svih izmanipuliran, odgurnut, izrugan i proglašen nepotrebnim i pomalo ludim čovjekom. Gruntovec tako postaje razbijeno ogledalo u kojemu naša društvena slika izgleda kao apsurdna maska nečega što je jednom bilo ljudski toplo i normalno lice, ali je odavno izgubilo vezu sa samim sobom i sa svojim izvorom. Tome se, naravno, danas možemo samo smijati, a katarza će doći kad se najmanje budemo nadali. “Gruntovčani” se svojim humorom dotiču egzistencijalnih problema i ljudskih vrlina i mana oživljavajući pritom svoje likove prepoznatljivim melodioznim kajkavskim dijalektom. Transpozicijom na satiričku scenu društveni problemi i vječna pitanja egzistencije uspostavit će još čvršću vezu s današnjicom te nas usto podsjetiti na kultni status i vrijednost ovoga televizijskoga remek-djela.

Igraju: Matija Šakoronja, Sanja Hrenar, Hrvoje Kečkeš, Josip Brakus, Maja Posavec, Boris Svrtan, Anita Matić Delić, Nina Erak-Svrtan, Filip Detelić, Ines Bojanić, Ornela Vištica, Luka Petrušić, Karlo Mlinar, Ivica Zadro
Režija: Boris Svrtan i Rajko Minković

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Umri ženski

Ovaj bogati tekst ugledne i nagrađivane spisateljice Marine Vujčić sazdan od mnoštva snažnih ženskih glasova u svom je pomalo paradoksalnom podnaslovu nazvan ˝tihom dramom.˝ Taj izraz nipošto ne utišava temperament ili emocionalna stanja svojih protagonistica već označava svu dubinu tinjajućih drama koje eruptivno izbijaju na površinu onda kada ih najmanje očekujemo. Ipak, pojednostavljeno bi bilo tvrditi da je ovdje riječ o ženskoj drami, iako ih autorica bez sumnje postavlja u prvi plan: žene i njihove muškarce, odnose koje stvaraju i prekidaju, potragu za točno onom ljubavlju kakvu su i same spremne dati, kao i nikad završenu, nemoguću potragu za srećom, tim društvenim konstruktom koji nam maše odnekud iz daljine. U ovoj arhetipskoj priči tri sestre utiru svoj ljubavni put kroz bol, razočaranja i vječnu sjenku svoje majke. U toj paleti zbivanja nailazimo na vezu s mnogo mlađim muškarcem prepunu kompromisa, na onu ljubavničku i tajanstvenu, na vezu s čovjekom kojeg nema te na odnos u kojem mnogo jača partnerica oprašta sve mane svojem umjetniku u usponu dok u žrtvovanju za njegov uspjeh polako, ali sigurno zauvijek gubi dijelove sebe. Ove će se priče o potrazi za bliskošću, životne i prepoznatljive, zacijelo urezati u emotivnu mapu vašeg sjećanja. Umri ženski duhovita je i pronicljiva predstava u kojoj se intimna sfera pojedinca lakoćom prenosi na scenu, stvarajući zaplete i emocije preuzete iz svakodnevice, a vješto obogaćene fikcionalnim ruhom. Uz lepršavu glumačku igru, neizbježan splet humora i boli te kazališno poigravanje sa žanrom, ovaj komad garantira vam upliv u zamršene ljubavne priče protkane smijehom.


Režija: Rajko Minković
Igraju: Nina Erak-Svrtan, Mirela Videk Hranjec, Mia Anočić-Valentić, Ines Bojanić, Anita Matić Delić, Nikša Butijer, Damir Poljičak, Luka Petrušić

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba)
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Umri ženski

Ovaj bogati tekst ugledne i nagrađivane spisateljice Marine Vujčić sazdan od mnoštva snažnih ženskih glasova u svom je pomalo paradoksalnom podnaslovu nazvan ˝tihom dramom.˝ Taj izraz nipošto ne utišava temperament ili emocionalna stanja svojih protagonistica već označava svu dubinu tinjajućih drama koje eruptivno izbijaju na površinu onda kada ih najmanje očekujemo. Ipak, pojednostavljeno bi bilo tvrditi da je ovdje riječ o ženskoj drami, iako ih autorica bez sumnje postavlja u prvi plan: žene i njihove muškarce, odnose koje stvaraju i prekidaju, potragu za točno onom ljubavlju kakvu su i same spremne dati, kao i nikad završenu, nemoguću potragu za srećom, tim društvenim konstruktom koji nam maše odnekud iz daljine. U ovoj arhetipskoj priči tri sestre utiru svoj ljubavni put kroz bol, razočaranja i vječnu sjenku svoje majke. U toj paleti zbivanja nailazimo na vezu s mnogo mlađim muškarcem prepunu kompromisa, na onu ljubavničku i tajanstvenu, na vezu s čovjekom kojeg nema te na odnos u kojem mnogo jača partnerica oprašta sve mane svojem umjetniku u usponu dok u žrtvovanju za njegov uspjeh polako, ali sigurno zauvijek gubi dijelove sebe. Ove će se priče o potrazi za bliskošću, životne i prepoznatljive, zacijelo urezati u emotivnu mapu vašeg sjećanja. Umri ženski duhovita je i pronicljiva predstava u kojoj se intimna sfera pojedinca lakoćom prenosi na scenu, stvarajući zaplete i emocije preuzete iz svakodnevice, a vješto obogaćene fikcionalnim ruhom. Uz lepršavu glumačku igru, neizbježan splet humora i boli te kazališno poigravanje sa žanrom, ovaj komad garantira vam upliv u zamršene ljubavne priče protkane smijehom.


Režija: Rajko Minković
Igraju: Nina Erak-Svrtan, Mirela Videk Hranjec, Mia Anočić-Valentić, Ines Bojanić, Anita Matić Delić, Nikša Butijer, Damir Poljičak, Luka Petrušić

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba)
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Ja od jutra nisam stao

Dramski tekst “Ja od jutra nisam stao” uspješne dramatičarke i spisateljice Une Vizek, prvonagrađen na natječaju Marin Držić za 2017. godinu, praizveden je u ožujku 2019. godine u Satiričkom kazalištu Kerempuh u režiji Nane Šojlev. Una Vizek progovara o rodnoj problematici, ali uz bitan sadržajni zaokret – stereotipizirane muške i ženske rodne uloge obrću se na duhovit, apsurdan i nekonvencionalan način, dok uvriježeni klišeji o dinamici muško-ženskih odnosa podliježu satiričkoj oštrici. U ozračju ženske dominacije i muške submisivnosti, bezimeni muškarci, svedeni tek na brojeve, vrte se u zatvorenim, cikličkim dijalozima i situacijama u okviru opuštenog netipičnog muškog druženja gdje propitkuju svoj položaj u intimnim vezama i na širem društvenom planu, a pritom čeznu za promjenama i afirmacijom. Poigravajući se s predrasudama i društvenim očekivanjima, Ja od jutra nisam stao Une Vizek pitkim se i nepretencioznim izrazom dotiče neprijeporno aktualnih rodnih pitanja.


Režija: Nana Šojlev
Igraju: Jerko Marčić, Marko Makovičić, Hrvoje Kečkeš, Linda Begonja, Ornela Vištica, Ozren Opačić

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba)
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Teorija zavjere

Nakon izuzetno uspješne i nagrađivane predstave Bilježnica Robija K., redateljica Marina Pejnović vraća se u Satiričko kazalište Kerempuh s autorskim projektom Teorija zavjere, kojeg potpisuje s mladim dramaturzima Filipom Jurjevićem i Marinom Lisjakom, ujedno i autorima teksta.

Riječ je o satiričnoj i lucidnoj analizi suvremene društvene zapletenosti u različite teorije zavjere koje pod egidom ultimativne istine vješto skrivaju svoj istinski status fake newsa.  Pokušavajući detektirati mehanizme nastanka pojedinih teorija zavjere, ova nas predstava uvodi u svijet internetskih bespuća u kojima nezaustavljivo kolaju najrazličitije informacije. Dovoljno je tek nekoliko klikova da upadnemo u vrtlog „znanstveno dokazanih činjenica“, postanemo internetski aktivisti i lažni prosvjetitelji.

Predstava istražuje kako u zagušenom medijskom okružju relevantne informacije prolaze ispod radara, otvarajući prostor raznolikim oblicima ideološke manipulacije koja se postepeno ustaljuje kao „narodno znanje“. U to ulazi i utjecaj društvenih mreža, okolnih medija, poznatih osoba i globalnih trendova, a koji utječu na razumijevanje stvarnosti u pojedinca te potom i na društvo u cjelini.

Atmosfera orkestrirane proizvodnje straha koju živimo daje nam bezbroj razloga da počnemo stvarati vlastite istine. Teorije zavjere postale su prilično unosna valuta, jer čini se da je vrlo lako povjerovati u to da je svijet prije svega opasno mjesto, a da su neprijatelji svuda oko nas. Predstava Teorija zavjere upravo nam postavlja pitanje je li opasnost realna ili smo samo odlučili povjerovati u nju. Istražujući komični potencijal bezrezervnog povjerenja u očigledne besmislice ova nam predstava ukazuje na istinsku zamku, zamku nekritičnog mišljenja koja zaista može biti opasna.


Režija: Marina Pejnović
Igraju: Dražen Čuček, Bernard Tomić, Linda Begonja, Josip Brakus, Matija Šakoronja

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba)
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Teorija zavjere

Nakon izuzetno uspješne i nagrađivane predstave Bilježnica Robija K., redateljica Marina Pejnović vraća se u Satiričko kazalište Kerempuh s autorskim projektom Teorija zavjere, kojeg potpisuje s mladim dramaturzima Filipom Jurjevićem i Marinom Lisjakom, ujedno i autorima teksta.

Riječ je o satiričnoj i lucidnoj analizi suvremene društvene zapletenosti u različite teorije zavjere koje pod egidom ultimativne istine vješto skrivaju svoj istinski status fake newsa.  Pokušavajući detektirati mehanizme nastanka pojedinih teorija zavjere, ova nas predstava uvodi u svijet internetskih bespuća u kojima nezaustavljivo kolaju najrazličitije informacije. Dovoljno je tek nekoliko klikova da upadnemo u vrtlog „znanstveno dokazanih činjenica“, postanemo internetski aktivisti i lažni prosvjetitelji.

Predstava istražuje kako u zagušenom medijskom okružju relevantne informacije prolaze ispod radara, otvarajući prostor raznolikim oblicima ideološke manipulacije koja se postepeno ustaljuje kao „narodno znanje“. U to ulazi i utjecaj društvenih mreža, okolnih medija, poznatih osoba i globalnih trendova, a koji utječu na razumijevanje stvarnosti u pojedinca te potom i na društvo u cjelini.

Atmosfera orkestrirane proizvodnje straha koju živimo daje nam bezbroj razloga da počnemo stvarati vlastite istine. Teorije zavjere postale su prilično unosna valuta, jer čini se da je vrlo lako povjerovati u to da je svijet prije svega opasno mjesto, a da su neprijatelji svuda oko nas. Predstava Teorija zavjere upravo nam postavlja pitanje je li opasnost realna ili smo samo odlučili povjerovati u nju. Istražujući komični potencijal bezrezervnog povjerenja u očigledne besmislice ova nam predstava ukazuje na istinsku zamku, zamku nekritičnog mišljenja koja zaista može biti opasna.


Režija: Marina Pejnović
Igraju: Dražen Čuček, Bernard Tomić, Linda Begonja, Josip Brakus, Matija Šakoronja

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba)
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Bilježnica Robija K.

U sklopu Kerempuhove inicijative – angažmana i afirmacije mlađe generacije redatelja – perspektivna je redateljica Marina Pejnović postavila “Bilježnicu Robija K.” Viktora Ivančića, priznatog novinara i publicista, najpoznatijeg kao jednog od osnivača kultnoga satiričko-političkoga tjednika Feral Tribunea. Podjednako je slavna i satirička kolumna pisana u formi dnevnika splitskoga dječaka Robija K., autorova alter-ega i bespoštednoga svjedoka nebrojenih apsurda hrvatske svakidašnjice, a ona će ovoga puta svoj ironijski odmak i začudnu dječju vizuru ostvariti na sceni poetski i tematski bliskoga satiričkoga kazališta. Prilagodba feljtona kazališnom mediju rastvorila je jedan ludistički mozaik pomaknutog i grotesknog univerzuma s nestabilnim, a ipak prepoznatljivim karakterima, razbarušenim dijalektalnim i lokalnim govorom, kao i mnogobrojnim aktualnim društveno-političkim temama koje postaju gorko smiješne kada ih se pretvori u situacije na samom rubu apsurda. Predstava “Bilježnica Robija K.” kazališna je igra koja nikad do kraja ne zakoračuje u kazališnu iluziju, ne dopuštajući gledateljima da zaborave na stvarnost koja ih maljem udara po glavi – od nacionalizma i nacionalističke mitomanije, domoljubnog odgoja u ozračju vala iseljavanja iz Hrvatske, upitnih državotvornih i katoličkih svetinja, potlačenih i tlačitelja, “naših” i “njihovih” pa sve do taloga prošlosti, ratova i različitih -izama. Robi K., kao promatrač, svjedok burnih vremena i neizbježni mali zafrkant, otvara nam vrata u duhovit i okrutan svijet koji je njegov koliko je i naš.


Režija: Marina Pejnović
Igraju: Josip Brakus, Linda Begonja, Filip Detelić, Ana Maras Harmander, Matija Šakoronja, Željko Königsknecht / Dražen Čuček

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba)
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije

Podijeli ovu stranicu

VRH