POSTOVI (Novosti | Najave | Blog)

Satiričko kazalište Kerempuh

Gruntovčani

Popularna i omiljena dramska serija “Gruntovčani” autora Mladena Kerstnera u režiji Kreše Golika uvodila je brojne televizijske gledatelje u živopisan, autentičan i duhovit prikaz društvenoga života i mentaliteta “malog čovjeka” u fiktivnom podravskom selu. U ovoj priči koja se događa u današnje vrijeme, u 21. stoljeću, zatičemo poznate i nezaboravne likove iz Kerstnerovog remek-djela – Dudeka, Regicu, Presvetlog, Cinobera, Martina, Matulu, Babicu, Besnoga, Greticu i druge – a svi se oni nalaze pred velikim izazovima novoga doba. Kada u njihov miran život u Gruntovcu bane državna tajnica Marinela Puvalo, predstavnica novog tipa hrvatskog kapitalizma, i donese megalomansku ideju o gradnji spojnice na europski koridor i industrijske zone, stvari se do te mjere uzburkaju da karakteri i mentalitet naših poznatih likova uz peripetije i međusobne sukobe dođu do punog izražaja. U apsurdnom sudaru toga gruntovačkoga mentaliteta sa zahtjevima suvremenoga diktiranoga napretka izlaze na površinu sve prepoznatljive društvene i osobne mane – od licemjerja duhom skučene i intrigama premrežene sredine preko sitnotrgovačke surovosti i zadrtosti takozvanih bližnjih pa sve do univerzalne poante o naivnosti i krahu svakoga pokušaja dobrote i idealizma. U ovoj žufkoj kajkavskoj komediji kroz humorne i emotivne, u urnebesnom ritmu nalik kriminalističkom romanu, pitat ćemo se na kraju kakvo smo to društvo kada najveći poštenjak i najveći idealist među nama biva od svih izmanipuliran, odgurnut, izrugan i proglašen nepotrebnim i pomalo ludim čovjekom. Gruntovec tako postaje razbijeno ogledalo u kojemu naša društvena slika izgleda kao apsurdna maska nečega što je jednom bilo ljudski toplo i normalno lice, ali je odavno izgubilo vezu sa samim sobom i sa svojim izvorom. Tome se, naravno, danas možemo samo smijati, a katarza će doći kad se najmanje budemo nadali. “Gruntovčani” se svojim humorom dotiču egzistencijalnih problema i ljudskih vrlina i mana oživljavajući pritom svoje likove prepoznatljivim melodioznim kajkavskim dijalektom. Transpozicijom na satiričku scenu društveni problemi i vječna pitanja egzistencije uspostavit će još čvršću vezu s današnjicom te nas usto podsjetiti na kultni status i vrijednost ovoga televizijskoga remek-djela. 

Igraju: Matija Šakoronja, Mirela Videk Hranjec, Hrvoje Kečkeš, Josip Brakus, Maja Posavec, Boris Svrtan, Anita Matić Delić, Nina Erak-Svrtan, Filip Detelić, Ines Bojanić, Ornela Vištica, Luka Petrušić, Karlo Mlinar, Ivica Zadro 
Režija: Boris Svrtan i Rajko Minković 

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Pukovnik Ptica

Višestruko nagrađivana crna komedija Pukovnik Ptica svjetski poznatoga bugarskoga pisca Hriste Bojčeva, na sceni Kerempuha započet će svoj život u režiji Vinka Brešana. Među mnogim prestižnim nagradama koje je tekst osvojio, ističe se ona na Međunarodnom natjecanju dramskih pisaca British Councila 1997., gdje je pobijedio u konkurenciji od 400 drama iz svih krajeva svijeta. Ovaj komad, aktualan danas kao i onda kada je nastao, kritički se bavi problemom odnosa Europe i Balkana ili, preciznije, balkanskim snovima o Europi i europskim mitovima o Balkanu. U svojem odnosu prema svjetskoj politici, krajnje je apsurdan te plete finu mrežu ironije i oštrog portretiranja stvarnosti, smještajući radnju u, za satiru i te kako podatan, dramaturški okvir mentalne institucije. Ovo je djelo Hriste Bojčeva bolno prožeto humanizmom te u prvi plan postavlja ne san o slobodi i individualnost, već temeljnu čovjekovu potrebu za smislom. Dakle, uz obilje humora i gorkog apsurda, sedam likova traži smisao u napetoj dramaturgiji izvrnutog realiteta, podsjećajući nas na Scorseseov Otok Shutter, Amenábarove Uljeze i sl., u kojima baš ništa nije onako kako na prvi pogled djeluje. Koliko lako, pojedinačno, ali još više na razini društva, prepuštamo kormilo svojeg života slijepcima koji bauljaju mrakom, dok se kunu u poznavanje divljih staza te nas vode od psihijatrije pa do samog srca Europe? Likovi ove drame impotentni su ljudi, fizički i duhovno te u psihijatrijskoj ustanovi (samostanu našeg vremena) izolirani broje dane i zaboravljeni čekaju pomoć vanjskog svijeta. Svima nam treba doktor, a doktorima najviše, svojevoljni post mnogo bolje zvuči nego gladovanje, a ništa na svijetu tako dobro ne strukturira identitet poput uniforme i vanjskog neprijatelja. Riječima autora, svaki je san ipak samo jedna velika paranoja, ali srećom luđacima je i Bog na pomoći. 

Igraju: Dražen Čuček, Borko Perić, Nikša Butijer, Vedran Mlikota, Marko Makovičić, Vilim Matula, Branka Trlin, Mate Matišić 
Režija: Vinko Brešan 

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel. 01/4833645 i 01/4833646

Opširnije
Doma je najbolje (Lapin Lapin)

Činjenica da je komedija Doma je najbolje s velikim uspjehom igrala na brojnim svjetskim pozornicama nimalo ne čudi s obzirom na univerzalnost problema kojima se bavi. Kako je to kada u zrelim godinama umjesto promaknuća dobiješ otkaz jer si jednostavno višak – na poslu i u društvu? Kako je to kada ti ovrhe zatrpavaju sandučić, a odrasla djeca stan jer se vraćaju jedno za drugim nakon svojih neuspjelih brakova, propalih karijera i brojnih životnih neuspjeha? Sve su vrijednosti izvrnute, svijet kakav smo voljeli i živjeli postavljen je naglavačke, a jedino je pravilo da nikakvog pravila više nema. U režiji Renea Medvešeka, kojemu je ovo prva režija u našem kazalištu, ova je inventivna priča, koja spaja mnoge žanrove i progovara specifičnim stilom, započela svoj život i na sceni Kerempuha. Unutar bogatih slojeva ovoga teksta pronalazimo posvećenost socijalnoj tematici, britki crni humor, elemente bajke, fantastike, ironije i groteske. Tema ove predstave nevjerojatno je aktualna te s izrazitom preciznošću secira nesigurnost u kojoj trenutno živimo kako na privatnom tako i na društvenom planu. 

Igraju: Josip Brakus, Damir Poljičak, Sreten Mokrović, Anita Matić Delić, Luka Petrušić, Mia Anočić-Valentić, Mirela Videk Hranjec, Matija Šakoronja, Elizabeta Kukić, Karlo Mlinar, Igor Jurinić 
Režija: Rene Medvešek 

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel. 01/4833645, 01/4833646

Opširnije
Gruntovčani

Popularna i omiljena dramska serija “Gruntovčani” autora Mladena Kerstnera u režiji Kreše Golika uvodila je brojne televizijske gledatelje u živopisan, autentičan i duhovit prikaz društvenoga života i mentaliteta “malog čovjeka” u fiktivnom podravskom selu. U ovoj priči koja se događa u današnje vrijeme, u 21. stoljeću, zatičemo poznate i nezaboravne likove iz Kerstnerovog remek-djela – Dudeka, Regicu, Presvetlog, Cinobera, Martina, Matulu, Babicu, Besnoga, Greticu i druge – a svi se oni nalaze pred velikim izazovima novoga doba. Kada u njihov miran život u Gruntovcu bane državna tajnica Marinela Puvalo, predstavnica novog tipa hrvatskog kapitalizma, i donese megalomansku ideju o gradnji spojnice na europski koridor i industrijske zone, stvari se do te mjere uzburkaju da karakteri i mentalitet naših poznatih likova uz peripetije i međusobne sukobe dođu do punog izražaja. U apsurdnom sudaru toga gruntovačkoga mentaliteta sa zahtjevima suvremenoga diktiranoga napretka izlaze na površinu sve prepoznatljive društvene i osobne mane – od licemjerja duhom skučene i intrigama premrežene sredine preko sitnotrgovačke surovosti i zadrtosti takozvanih bližnjih pa sve do univerzalne poante o naivnosti i krahu svakoga pokušaja dobrote i idealizma. U ovoj žufkoj kajkavskoj komediji kroz humorne i emotivne, u urnebesnom ritmu nalik kriminalističkom romanu, pitat ćemo se na kraju kakvo smo to društvo kada najveći poštenjak i najveći idealist među nama biva od svih izmanipuliran, odgurnut, izrugan i proglašen nepotrebnim i pomalo ludim čovjekom. Gruntovec tako postaje razbijeno ogledalo u kojemu naša društvena slika izgleda kao apsurdna maska nečega što je jednom bilo ljudski toplo i normalno lice, ali je odavno izgubilo vezu sa samim sobom i sa svojim izvorom. Tome se, naravno, danas možemo samo smijati, a katarza će doći kad se najmanje budemo nadali. “Gruntovčani” se svojim humorom dotiču egzistencijalnih problema i ljudskih vrlina i mana oživljavajući pritom svoje likove prepoznatljivim melodioznim kajkavskim dijalektom. Transpozicijom na satiričku scenu društveni problemi i vječna pitanja egzistencije uspostavit će još čvršću vezu s današnjicom te nas usto podsjetiti na kultni status i vrijednost ovoga televizijskoga remek-djela. 

Igraju: Matija Šakoronja, Mirela Videk Hranjec, Hrvoje Kečkeš, Josip Brakus, Maja Posavec, Boris Svrtan, Anita Matić Delić, Nina Erak-Svrtan, Filip Detelić, Ines Bojanić, Ornela Vištica, Luka Petrušić, Karlo Mlinar, Ivica Zadro 
Režija: Boris Svrtan i Rajko Minković 

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel. 01/4833 645, 01/4833 646

Opširnije
Ćiro

Nakon nevjerojatnih uspjeha jednog od najpoznatijih glumaca u regiji, Tarika Filipovića, predstavljamo njegov najnoviji autorski projekt. Spektakluk i Magic Act Show u kojima je sudjelovao kao autor i izvođač slobodno možemo nazvati najuspješnijim predstavama u povijesti hrvatskoga kazališta. S preko 300 odigranih izvedbi koje je vidjela čitava regija, Tarik Filipović predstavlja novi autorski projekt – monodramu o životu Miroslava Ćire Blaževića pod nazivom Ćiro. Nogomet, kao nijedan drugi sport, izaziva buru reakcija, o njemu se polemizira, obožava ga se i napada. Stadioni, navijanja, reprezentacije, svjetska, europska prvenstva, sve to toliko obilježava svakodnevicu da se ti važni datumi gotovo mogu upisivati u kalendar kao državni praznici. Euforija je do vrhunca, stoga se tema ove monodrame nametnula sama. No, osim nogometa u širem smislu, ovdje je u središtu pažnje nešto mnogo zanimljivije. Osoba, karakter, jedna nogometna ikona, koja uz svoje ime veže više asocijacija i anegdota nego bilo koja druga urbana legenda. Što je Ćiro Blažević predstavljao za Tarika kroz njegovo sazrijevanje, kao čovjeka i kao strastvenog nogometnog navijača? Na koji je način ličnost Ćire Blaževića inspirirala Tarika Filipovića nakon dugogodišnjeg prijateljstva vidjet ćemo kroz ovu duhovitu, ali i dirljivu monodramu. Osebujan i neponovljiv nogometni trener svih trenera, kako su ga prozvali na Svjetskom prvenstvu u Francuskoj 1998. čije rečenice citiraju dan danas, njegovo slavno sine moj dalo mu je neizbrisiv osobni pečat, kao i njegova neposrednost, ali i ekscentričnost. 

Igra: Tarik Filipović 
Režija: Tarik Filipović 

Popust na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel. 01/4833645, 01/4833646

Opširnije
Raspad sistema

Raspad sistema (The Play That Goes Wrong) komedija je koju su napisali glumci i dramatičari Mischief Theatrea za izvođenje u vlastitom ansamblu. U formi teatra u teatru, u jednoj večeri, kroz aristotelovsko jedinstvo u voajerskoj poziciji pratimo propast jedne predstave i komičnu dekonstrukciju kazališnog čina. Priča je to o kazališnom ansamblu, u ovom slučaju ansamblu Kerempuha, koji igraju ozbiljan krimić (svojevrsnu posvetu Agathi Christie i njezinoj Mišolovki koja je najduže igrana drama svih vremena u povijesti kazališta), ali se unutar igre počinje doslovno događati raspad sistema. Kao u slavnom Murphyjevom zakonu, sve ono što može poći po zlu, definitivno polazi. Glumci nastoje održati iluziju i nastaviti s predstavom, ali ponor u opću katastrofu jednostavno je neizbježan. Koliko je raskošan u dijalogu, ovaj tekst sadrži bogatstvo neverbalne komike te brojne mogućnosti za glumačke bravure, elemente stand-upa, ironije i autoironije te posvete Buster Keatonu i njegovoj slapstick komediji. Kao takav predstavlja izvrstan poligon za sav humorni i kreativni potencijal sjajnog Kerempuhovog ansambla. 

Igraju: Ana Maras Harmander, Josip Brakus, Hrvoje Kečkeš, Luka Petrušić, Nikša Butijer, Damir Poljičak, Matija Šakoronja, Anita Matić Delić, Hrvoje Megla, Dominik Milanović, Tomislav Radić 
Režija: Borko Perić 

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba). 
Prodaja na tel. 01/4833645, 01/4833646

Opširnije
Traži se novi suprug

Željko Königsknecht ovom će komedijom proslaviti 35. obljetnicu svog umjetničkog djelovanja u Satiričkom kazalištu ˝Kerempuh˝, gdje je u svojoj impozantnoj karijeri odigrao 69 naslova, odnosno, više od 5.000 predstava i u njima ostvario 140 uloga. ˝Traži se novi suprug˝ neobični je spoj komedije karaktera i komedije situacije te pruža brojne mogućnosti glumcima za stvaranje atraktivnih likova. Miro Gavran, jedini živući dramatičar u Europi koji ima kazališni festival posvećen isključivo njegovim dramama, u ovom djelu s izrazitim simpatijama oslikava prepoznatljive junake naše svakodnevice koji nastoje ostvariti svoje snove i ambicije. Duhoviti dijalozi i dinamičan zaplet bogat brojnim obratima razlog su zbog kojeg je ova komedija odigrana preko 100 puta, u Zagrebu i Hrvatskoj. Isto tako, izvedena je u Slovačkoj, Njemačkoj, Sloveniji, Bugarskoj i drugim zemljama te se svugdje afirmirala kao istinski teatarski hit. 

Igraju: Anita Matić Delić, Damir Poljičak, Željko Königsknecht 
Režija: Željko Königsknecht 

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel. 01/4833645, 01/4833646

Opširnije
Bilježnica Robija K.

U sklopu Kerempuhove inicijative – angažmana i afirmacije mlađe generacije redatelja – perspektivna će redateljica Marina Pejnović postaviti Bilježnicu Robija K. Viktora Ivančića, priznatog novinara i publicista, najpoznatijeg kao jednog od osnivača kultnoga satiričko-političkoga tjednika Feral Tribunea. Podjednako je slavna i satirička kolumna pisana u formi dnevnika splitskoga dječaka Robija K., autorova alter-ega i bespoštednoga svjedoka nebrojenih apsurda hrvatske svakidašnjice, a ona će ovoga puta svoj ironijski odmak i začudnu dječju vizuru ostvariti na sceni poetski i tematski bliskoga satiričkoga kazališta. Prilagodba feljtona kazališnom mediju rastvorila je jedan ludistički mozaik pomaknutog i grotesknog univerzuma s nestabilnim, a ipak prepoznatljivim karakterima, razbarušenim dijalektalnim i lokalnim govorom, kao i mnogobrojnim aktualnim društveno-političkim temama koje postaju gorko smiješne kada ih se pretvori u situacije na samom rubu apsurda. Predstava “Bilježnica Robija K.” kazališna je igra koja nikad do kraja ne zakoračuje u kazališnu iluziju, ne dopuštajući gledateljima da zaborave na stvarnost koja ih maljem udara po glavi – od nacionalizma i nacionalističke mitomanije, domoljubnog odgoja u ozračju vala iseljavanja iz Hrvatske, upitnih državotvornih i katoličkih svetinja, potlačenih i tlačitelja, “naših” i “njihovih” pa sve do taloga prošlosti, ratova i različitih -izama. Robi K., kao promatrač, svjedok burnih vremena i neizbježni mali zafrkant, otvara nam vrata u duhovit i okrutan svijet koji je njegov koliko je i naš. 

Igraju: Josip Brakus, Željko Königsknecht , Linda Begonja, Filip Detelić, Ana Maras Harmander, Matija Šakoronja 
Režija: Marina Pejnović 

Popust na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel: 01/4833645, 01/4833645

Opširnije
Pukovnik Ptica

Višestruko nagrađivana crna komedija Pukovnik Ptica svjetski poznatoga bugarskoga pisca Hriste Bojčeva, na sceni Kerempuha započet će svoj život u režiji Vinka Brešana. Među mnogim prestižnim nagradama koje je tekst osvojio, ističe se ona na Međunarodnom natjecanju dramskih pisaca British Councila 1997., gdje je pobijedio u konkurenciji od 400 drama iz svih krajeva svijeta. Ovaj komad, aktualan danas kao i onda kada je nastao, kritički se bavi problemom odnosa Europe i Balkana ili, preciznije, balkanskim snovima o Europi i europskim mitovima o Balkanu. U svojem odnosu prema svjetskoj politici, krajnje je apsurdan te plete finu mrežu ironije i oštrog portretiranja stvarnosti, smještajući radnju u, za satiru i te kako podatan, dramaturški okvir mentalne institucije. Ovo je djelo Hriste Bojčeva bolno prožeto humanizmom te u prvi plan postavlja ne san o slobodi i individualnost, već temeljnu čovjekovu potrebu za smislom. Dakle, uz obilje humora i gorkog apsurda, sedam likova traži smisao u napetoj dramaturgiji izvrnutog realiteta, podsjećajući nas na Scorseseov Otok Shutter, Amenábarove Uljeze i sl., u kojima baš ništa nije onako kako na prvi pogled djeluje. Koliko lako, pojedinačno, ali još više na razini društva, prepuštamo kormilo svojeg života slijepcima koji bauljaju mrakom, dok se kunu u poznavanje divljih staza te nas vode od psihijatrije pa do samog srca Europe? Likovi ove drame impotentni su ljudi, fizički i duhovno te u psihijatrijskoj ustanovi (samostanu našeg vremena) izolirani broje dane i zaboravljeni čekaju pomoć vanjskog svijeta. Svima nam treba doktor, a doktorima najviše, svojevoljni post mnogo bolje zvuči nego gladovanje, a ništa na svijetu tako dobro ne strukturira identitet poput uniforme i vanjskog neprijatelja. Riječima autora, svaki je san ipak samo jedna velika paranoja, ali srećom luđacima je i Bog na pomoći. 

Igraju: Dražen Čuček, Borko Perić, Nikša Butijer, Vedran Mlikota, Marko Makovičić, Vilim Matula, Branka Trlin, Mate Matišić 
Režija: Vinko Brešan 

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel. 01/4833645 i 01/4833646

Opširnije
Šest likova traži autora

Najpoznatiji Pirandellov komad i jedan od najpoznatijih dramskih komada uopće – Šest likova traži autora – na daskama Satiričkog kazališta Kerempuh. Još 1921. Pirandellovi su likovi krenuli u potragu za autorom koja neprekinuto traje do današnjeg dana. U toj potrazi se, osim autora, našlo još štošta, a što se našlo u Kerempuhovoj predstavi koju je postavio Oliver Frljić, možete pogledati 12. veljače 2020. U društvu koje zadnjih dvadeset i šest godina opsesivno traži svoj identitet i autora, ova Pirandellova drama o kazalištu dobiva i neka nova značenja. Kao potpisnik Manifesta fašističkih intelektualaca, autor Pirandello svakako nalazi ideološke rezonancije i u današnjoj Hrvatskoj – barem po broju likova koji ga, i ne znajući, traže. 

Igraju: Vilim Matula, Branka Trlin, Linda Begonja, Damir Poljičak, Roko Sikavica, Iva Šimić, Jerko Marčić, Borko Perić, Tihana Lazović, Kim Končar, Karlo Mlinar, Ozren Opačić, Filip Sertić, Matija Šakoronja 
Režija: Oliver Frljić 

Popusti na grupne posjete (10 i više osoba) 
Prodaja na tel. 01/4833645 i 01/4833646

Opširnije
VRH