Izložbe autorice

Izložbe Snježane Novotny od početaka do danas

“Subotnji zagrljaj” u Rabuzinu

Možete pogledati na ovom linku :

https://akademija-art.hr/2021/07/03/otvoren-subotnji-zagrljaj-u-novom-marofu-prva-samostalna-izlozba...

U Muzeju planinarstva u rodnom Ivancu

Možete pogledati na ovom linku :

https://akademija-art.hr/2022/06/04/dusa-na-platnu-svecano-otvorena-izlozba-snjezane-novotny-u-rodno...

Izložba u Dvorcu Batthyany u Ludbregu

Možete pogledati na ovom linku :

https://ludbreske-novine.com.hr/otvorena-izlozba-varazdinske-autorice-snjezane-novotny/

---

Poezijom govorim - pjesnički maraton s izložbom Snježane Novotny

" Prepuna svečana dvorana varaždinske Županijske palače 25. ožujka odzvanjala je zvucima poezije i glazbe pjesnika od Slovenije, Makedonije, Austrije do gotovo cijele Hrvatske. Mješoviti zbor Kapela Paulina Warasdin s maestrom Zdenkom Kuščerom dali su onaj poseban ton maratonu poetskih riječi, a posebne boje darovala je likovna umjetnica Snježana Novotny. "

  Više pogledajte na : 

https://akademija-art.hr/2023/03/28/poezijom-govorim-pjesnicki-maraton-s-izlozbom-snjezane-novotny/

.

.

POURING DUŠE – promocija pjesničkog prvijenca i otvorenje izložbe

https://akademija-art.hr/2023/04/23/pouring-duse-promocija-pjesnickog-prvijenca-i-otvorenje-izlozbe-...

"Unutarnji pejzaži" u Galeriji Kraluš

Van mainstreama

Snježani ovo nije prvi posjet ovom prostoru. Naime, ovog je proljeća selektirana i uvrštena njena pjesma “Barumba” u Zbornik Recitala suvremenog kajkavskog pjesništva “Dragutin Domjanić” “Neodsenjani dom” čijem je predstavljanju prisustvovala upravo u Pučkom otvorenom učilištu Zelina. Autorica je u kratkom obraćanju okupljenim izrazila svoju radost što se ponovno na jednom mjestu spaja njena ljubav prema bojama i ljubav prema riječi. Više o događaju, galerija fotografija i  TV reportaža Televizije Zapad na linku u prilogu:


https://akademija-art.hr/2023/10/08/unutarnji-pejzazi-0tvorena-izlozba-snjezane-novotny-u-galeriji-k...


Deplijan izložbe

Iza deplijana stoji odličan duo. Tako je autor teksta deplijana kustos Galerije Kraluš Marijan Grakalić a grafički ga je uredio Zoran Osrečak.

Sa otvorenja

Slike autorice su svojim fenomenalnim koloritom oživjele prostor Galerije Kraluš prema riječima kustosa Marijana Grakalića.

"Autoriteti", HDLU Istre 03.11.-04.11.2023.

HDLU Istre

U petak, 3. studenog, u 19 sati, u galeriji HDLU-a Istre, Zagrebačka 4, Pula, otvorena je izložba u sklopu tematskog selektiranog projekta HDLU-a Istre pod nazivom "Autoriteti".
Kustos projekt je Milan Marin, a izlažu:
Marcus Fernando, Luči Plosnić, Vanda Jurković, Eduard Pavlović, Bruno Pavić, Pamela Ivanković, Snježana Novotny, Vida Đuran, Marko Pavičić Donkić, Mirta Savani Profeta, Silvija Sikavica, Tin Đuran, Ljiljana Fabijanić, Gordana Lenić, Libero Kokotović, Vlasta Pastuović Aleksić, Mladen Milotić, Helena Schultheis Edgeler i Richard Edgeler, Silvia Golja, Marijana Petrović Mikulić, Vedran Klemen, Dario Jurjević, Ljiljana Tršan, Fanita Barčot-Nikolac, Vera Kos Paliska, Nataša Rašović Bodiš, Zoran Kakša, Sanja Pereša Macuka, Mariana Ban, Snježana Bratanović, Petra Podnarčuk, Matilda Zanini, Lucija Agić, Senka Šerbeđija, Dragan Karlo Došen, Branko Kolarić, Nikola Ražov, Filip Anić, Luciano Bunić, Petar Križnar, Lada Luketić, Ivan Kopp, Mirjana Tomašević Dančević, Omar Lović, Slađanko Dragojević, Slavica Marin, Saša Jantolek, Ivica Nikolac, Andrej Zbašnik i Matjaž Borovničar.
O projektu:
Autoritet (lat. auctoritas: ugled, dostojanstvo, moć, vlast)
1. Općenito: ugled, zasluženo povjerenje, priznato značenje; osoba ili institucija koja uživa opći ugled i ima velik utjecaj (društveni, znanstveni, vjerski)
2. U sociologiji i politologiji: vlast i moć upravljanja ljudima i dobrima, bez izravne uporabe fizičke sile. Moć obvezivanja drugih na temelju ugleda i dostojanstva. Različiti modeli autoriteta prilagođeni su posebnim funkcijama ili vrstama organizacija. Prema M. Weberu, autoritet može biti tradicionalan (vjerovanje u opravdanost ponavljanja običaja i rituala, npr. patrijarhat), karizmatski (vjeruje se u nadnaravne vođine sposobnosti) i racionalan (bezlični autoritet zakona koji vrijedi za sve podjednako). Temelj autoriteta može biti ugled stečen zbog sposobnosti po kojoj se pojedinac izdvaja, postaje uzor i utječe na ponašanje drugih i tako postaje potencijalnim ili stvarnim grupnim vođom. Iracionalni vođa svojim autoritetom izdvaja skupinu iz okoline, naređuje i ne dopušta neslaganje ili raspravu. Demokratski vođa svoj autoritet temelji na zakonima i racionalnom uvjeravanju, većinskom izglasavanju odluka ili pak konsenzusu. Znanstveni autoritet zasniva se na prihvaćanju ideja koje su podložne sumnji, a mogu se empirijski ili teorijskom raspravom potvrditi ili opovrgnuti. Profesionalni autoritet stječe se monopolom na nekom području znanja štiteći ga od diletanata. Vjerski autoritet temelji se na prihvaćanju jedne istine (dogme), isključujući pritom sumnju. U autoritarnim se režimima glavne organizacije temelje na tradicionalnom i karizmatskom autoritetu, a zakonski je ili racionalni autoritet drugorazredan jer izvore prava nadmašuje autoritet vođe: većinsko odlučivanje provodi se samo ako je ishod unaprijed određen (plebiscitarna demokracija), ili ondje gdje odluke nisu važne (irelevantnost), ili pak zato da bi se smanjila učinkovitost i autonomnost, a povećala politička kontrola nad sveukupnom organizacijom (Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje; Leksikografski zavod Miroslav Krleža)
Tehnološki razvoj medija u današnjem svijetu otvorio je prostor za stvaranje neograničenog broja autoriteta. Isto tako, svjedoci smo da u procesu opće globalizacije i hiperprodukcije dobara umjetnički prostor biva zahvaćen kulturnom industrijom, a područje vizualnih umjetnosti, kao nikad dosad, postalo je opterećeno masovnom proizvodnjom i velikim brojem umjetničkih predmeta, ili pak takvih koji pretendiraju ka tom elitnom nazivu. Ovako ogromna proizvodnja koja po nekim teoretičarima zaslužuje naziv „zagađivanje“ kulturnog, pa i samog boravišnog prostora zahtijeva poseban pogled na ovaj fenomen, kao i revidiranje naslijeđenog mišljenja o vrijednosti umjetničkog djela i njegovom mjestu u okviru socijalne zajednice, pa i niza drugih pitanja koji se bave samom umjetničkom praksom.
Veliki uspon vizualne kulture u drugoj polovici 20. st., kao i u prvim desetljećima 21. st., označava početak ere dominacije vizualnog u odnosu na lingvističku paradigmu, koja je do sada bila osnova humanističkih i društvenih znanosti. Intenzivan razvoj medija: televizije, filma, interneta i kompjuterske tehnologije, uspostavio je sasvim drugačije odnose u kulturi vidljivog. Danas smo bombardirani slikom i vizualnim informacijama, naša percepcija više nije svedena na pojavnosti iz našeg vidokruga, danas smo sposobni putovati u druge svjetove jednostavnim klikom. Jednostavno rečeno, svakodnevno smo suočeni s pritiskom raznih autoriteta koji izravno utječu na naše odluke.
Razvojem medija fenomen vidljivog postaje globalan, a recepcija stvarnosti širi svoje granice u sasvim nove horizonte.
Neminovno se uspostavlja i pojam umjetnički autoritet, a koji zapravo određuje tko ima pravo i može odrediti pripada li neka stvar ili artefakt povlaštenom krugu umjetnosti ili pak korpusu običnih stvari iz naše pojavnosti. Iz svega ovoga nameću nam se pitanja:
Koja je pozicija vizualne umjetnosti u narastajućoj dominaciji slike i vidljivog?
Postaje li umjetnost dio globalnog sustava u komercijalnom smislu?
Donosi li novo vrijeme potrebu za revidiranjem povijesti umjetnosti, njenom novom sistematizacijom, pa i jednim novim odnosom naspram kvalitete i kvantitete umjetničke baštine?
Može li kroz prizmu jedne suvremene aksiologije pojam „remek-djelo“, „djelo neprocjenjive vrijednosti“, uopće opstati?
Tko su autoriteti u suvremenoj umjetničkoj praksi i svijetu umjetnosti?
Potpuno bi bilo iluzorno očekivati da umjetnička praksa može dati potpune odgovore na ova kompleksna pitanja koja su zagonetka za teoriju umjetnosti pa i za filozofiju umjetnosti.
Iz tog razloga ovaj projektni zadatak ne postavlja pred umjetnike narativni imperativ, nego da kroz likovne metafore i izraze potakne publiku na promišljanje o narastajućoj pojavi autoriteta koji su postali dio naše stvarnosti.
Milan Marin
(izvor HDLU Istre)

Put svjetla

„PUT SVJETLA“ odabran za sudjelovanje u selektiranom tematskom projektu HDLU-a Istre “AUTORITETI“ kustosa Milana Marina. Idejno rješenje prihvaćeno za naslovnicu monografije „Put svjetla“ autorice Antonija Bobek , koja je u pripremi povodom obilježavanja 35 godina zbora sv. Marije Magdalene Gornji Kneginec. Centralni motiv je neraskidivost lipe, simbola života Kneginca i križa, simbola Kristove vjere. Svjetlost plavetnila neba kao uporište i ciljna točka te ljepota zelenila prirode moga kraja. Kristov križ i Kneginec se isprepliću od korijena nitima kneginečke lipe koja je pružala hlad tolikim generacijama za svetih misa na otvorenom. Upravo kao i u zajedničkoj pjesmi u kojoj se glasovi svih prošlih, sadašnjih i budućih kneginečkih pjevača poput listova lipe sabiru u jedno oko korijena vjere i ljubavi – križa. Listovi posljednje jeseni života lipe prije neumitnog rušenja, ubrani, osušeni i sačuvani jedinstvena su komponenta prikaza puta svjetla, u čijem je središtu kao ultimativni autoritet – križ, ljubav i vjera, termini koji u suvremenom svijetu koji se sve više okreće novim vrijednostima i autoritetima, bivaju sve više predmet podsmijeha te od većine smatrani zastarjelima. Slika je rađena kombiniranjem novijih tehnika i materijala u slikarstvu naglašavajući da život i prikaz vjere ne mora biti zastarjeli koncept. Kneginečka lipa i dalje živi usprkos rušenju. Kako kroz listove implementirane na slici rađenoj za naslovnicu ove monografije, tako i kroz sačuvani genom i sadnice koje rastu diljem Kneginca, dok kneginečki zbor nastavlja svoju pjesmu. Uvijek iznova okrećući svoje listove - svoje glasove prema ljubavi, vjeri i ufanju.

Na otvorenju

Na otvorenju izložbe "Autoriteti" 03. studenog u Puli

"Tragom geste" HDLU Istre 16.02.-08.03.2024.

Selektirani tematski projekt HDLU-a Istre „TRAGOM GESTE“

"Likovna gesta nastaje kao posljedica kontroliranog, djelimično kontroliranog ili pak nekontroliranog pokreta, ona kao apostrofirana subjektivnost nastoji potaknuti procese tranzicije bazičnih čulnih stimulansa iz genetskih trezora u opredmećenu stvarnost.

 

Naturalizam materije i subjektivnost geste stvaraju novi realitet.

 

Od autora ovog projekta očekuje se da istraže područja gestualnosti u sferama kontroliranog i

nekontroliranog, vidljivog i nevidljivog te svjesnog i nesvjesnog."  

Milan Marin


"Inside" Snježane Novotny

Slika odabrana za sudjelovanje u selektiranom tematskom projektu HDLU Istre "Tragom geste" je rađena kombiniranjem novijih tehnika i materijala u slikarstvu sa težnjom približavanja naivnom spektru boja a kroz koncept unutarnjeg pejzaža svakog čovjeka – duše, naglašavajući da u potrazi za tragom geste, svaka gesta neizbježno kreće iz unutarnjeg svijeta individue te je svaki autor pozvan da pejzaže svojih promišljanja, duhovnih i emotivnih komponenti ugrađuje u svoja djela. Tek tada likovno djelo umjetnika postaje istinska gesta i izdiže se iznad pukih dekoracija.


Podijeli ovu stranicu

VRH