Predstave

Predstave

Smrt i djevojka

Informacije o predstavi:
Premijerna izvedba: petak, 1.12.2023. u 20h, DOM INA RAFINERIJE, Sisak

“Smrt i djevojka” je drama Ariela Dorfmana koja istražuje teme pravde, osvete i traume nakon diktature. Radnja se odvija u neimenovanoj zemlji koja je nedavno izašla iz diktature. Drama prati Paulinu Salas, bivšu političku zatvorenicu koju je režim mučio i silovao, te njezinog supruga Gerarda Escobara, odvjetnika koji je imenovan u komisiju za istraživanje kršenja ljudskih prava. Kada Gerardo dovede kući stranca imenom Roberto Miranda, Paulina postaje uvjerena da je on jedan od njezinih mučitelja i uzima ga za taoca kako bi iz njega izvukla priznanje.

Drama istražuje psihološke učinke traume te želju za pravdom i osvetom. Postavlja pitanja o prirodi istine, granicama oprosta i ulozi države u suočavanju s prošlim zlodjelima.


Autor: Ariel Dorfman
Igraju: Daniel Berdais, Zoran Ivanić, Sanja Zagorac i Tihomir Kosić
Režija: Tihomir Kosić
Glazba: F. Schubert

Trajanje: 90 min

Tehnika:
kazališna rasvjeta
razglas (spajanje našeg laptopa)
praktikabli 4x4 m (najmanje 3x3) visina ne više od 25-30cm.

Ako postoji kod Vas tako da ne moramo iznajmljivati kombi za prijevoz:
Stol i 4 stolice (bilo bi dobro da je stol većih dimenzija ili da se spoje 2 školske klupe).

Osvrt:
Ariel Dorfmann: Smrt i djevojka
Scena Sisak, redatelj Tihomir Kosić

"Nema dobre predstave bez dobrog teksta. Sinoć je sve bilo tu: odlična scenografija, dobra gluma, sjajni vizualno akustični trenuci, koji su uobličili Dorfmannove riječi u dojmljivu scensku igru. I sam iz zemlje(Čile) i vremena(70. godine 20.st.) bremenitog tragedijama, iz prve ruke donosi teške ljudske sudbine uhvaćene u klinč državnog udara i svega što on nosi: sumnju, pitanje lojalnosti, psihičku nestabilnost, te želju da se unatoč svemu koliko toliko normalno živi.
Sanja Zagorac(Paulina) uvjerljiva je u prikazu krhke žene odlučne da život uzme u svoje ruke i oslobodi se teške traume mučenja, silovanja i ponižavanja.
Zoran Ivanić dobro je prikazao rastrzanost između napredovanja u poslu i razotkrivanja zločina, a Daniel Berdais je u već prepoznatljivoj maniri glumca koji malo govori, ali pojavnošću itekako ispunja sve ono što treba.
Dilema oko toga je li on zločinac ili žrtva ostaje otvorena i postaje izazov gledateljima da sami donesu vlastite sudove i preispitaju ih.
Scenski moćno djeluje troglava bijela maska na glavi redatelja/glumca, koji poput troglavog Kerbera razrješuje situaciju, a baterijskom svjetlošću poput reflektora, gledatelje uvlači u neugodnost trenutka, ne dopuštajući im pasivnost. Tim brehtijanskim načinom postiže kvalitetu odlične predstave." Ljiljana Lekanić Kljaić

under construction

under construction

Čuješ li mama moj vapaj?!

"Čuješ li mama moj vapaj?!" -produkcija 2022.

Crnohumorna drama “Čuješ li mama moj vapaj ?!” kroz likove jedne obitelji priča priču o društvu, koje bez obzira na protok vremena i civilizacijska dostignuća, ostaje primitivno i u svojoj suštini nepromijenjeno. Priča je to o obitelji u kojoj se loše navike prenose s generacije na generaciju a svaka generacija postaje sve okrutnija. Malograđanskim nazorima i iskrivljenom sistemu vrijednosti kao kontrapunkt stoji LJUBAV i vječna potraga za njom . Predstava nameće pitanje koliko sami odgajamo svoju djecu a koliko ih odgaja društvo? Može li pojedinac u današnjem društvu uopće preživjeti ako se ne prilagodi sistemu u kojem vladaju korupcija, krađa, ubojstva? Možemo li mi uopće nešto promijeniti? I kako? autor: Vojislav Savić režija: Tihomir Kosić igraju: Fatima Bećirović Olja Crnobrnja Ivona Hosak Sanja Zagorac Daniel Berdais Zoran Ivanić Tihomir Kosić Miloš Pejaković kostimografija: Tihomir Kosić tehničar rasvjete: Ivona Hodak rekvizita: Sanja Zagorac šminka: Fatima Bećirović




Crvenkapica-istinita priča

"Crvenkapica-istinita priča"-produkcija 2021.

Parodija je bazirana na priči Charles Perraulta . Prava priča o Crvenkapici različita je od onih ispričanih od Perraulta i braće Grimm, prikupljenih od lokalnih legendi i tradicija. Kao što je i sam original pun simbolizma, koji je transformiran u verzijama Perraulta i braće Grimm, tako se i ova verzija poigrava tim simbolima, pričajući jednu naizgled istu a u stvari drugačiju priču. Crvenkapica odlazi sama kod svoje bake. Baka živi u šumi pa Crvenkapica mora proći opasan put kako bi došla do nje. Crvenkapica u šumi sreće strašnog vuka koji ju nagovara da pođe s njim prečicom. Crvenkapica naivno prihvaća ponudu i kreće s vukom. Koliko je vuk strašan a Crvenkapica naivna, o tome govori ova predstava. Dr. sc. Dubravka Crnojević Carić: "Scena Sisak realizirala je osebujnu, a duhovitu predstavu koju se prati u jednom dahu. Riječ je o obradi poznate bajke, gdje su sve uloge promijenjene, pa tako i one rodne, a sve u skladu s novim „novim“. Grupa se poigrava konvencijama: od samog uvodnog dijela – u kojem, poput završnog prizora u Gogoljevom Revizoru, ili, kao u nekom „traileru“ ili „teaseru“ što najavljuje najnoviji film, sažima radnju komada; pa do atipičnog naklona glumaca, na koncu izvedbe. Izvođači su iskusni, karakterizira ih visoka razina scenske zaigranosti, ali i lucidnog humora zahvaljujući kojem progovaraju (i) kritički o suvremenom trenutku. Predstava je i vizualno dorađena, bogata je plesnim brojevima, a ritmički i dramaturški precizno koncipirana. Čestitam! ODLUKA: „Crvenkapica – istinita priča“ predstava je visoke kvalitete te je odabrana za sudjelovanje na državnom Festivalu. " Režija: Tihomir Kosić Igraju: Daniel Berdais- Otac, Vukov prijatelj Zoran Ivanić - Crvenkapica, Baka Tihomir Kosić - Vuk Trajanje: 45-50min Izvedbe: Vodice FHKA: 28.05.2022. Sisak, ljetna scena K21: 15.06.2022. Teslić (BiH)exYu festival: 01.10.2022 Županja FAK: 29.10.2022. Banja Luka: 10.12.2022. Zagreb, Knap: 09.03.2023.

Bizarno

"Bizarno"-produkcija 2019.

 Autor: Željko Hubač Režija: Tihomir Kosić Glume: Sanja Zagorac Fatima Bećirović Olja Crnobrnja Ivona Hodak Daniel Berdais Zoran Ivanić Tihomir Kosić Photo: Darko Ričko BIZARNO“, SCENA SISAK Prepoznatljiva je estetika SCENE SISAK, a opet uvijek svježa i nova. „Bizarno“ svjedoči o suvremenosti, ali i o svevremenskim, egzistencijalnim problemima. Predstava je ovo gorkog humora, što nas povremeno podsjeća na beckettovsku viziju svijeta. Čitav je ansambl dobro uigran: svaki od sudionika ima snažne razloge i motive za bavljenje teatrom, koji prelaze granice zabavljačkog. Ovo je jedna od grupa koja mijenja dominantnu kazališnu paradigmu, obračunava se s njom, kao i sa sistemom iz kojeg izrasta. Svemu navedenom u prilog ide i minimalistički osmišljena, a geometrijski naglašena, puna oštrih bridova, scenografija - koja i sama progovara o težnjama i agendama autorskog tima.


Macbethovi

"Macbethovi" -produkcija 2019.

Premijera:12.04.2019. Kazalište 21 Sisak

Temeljeno na djelu W.Skakespearea "Macbeth"
Režija: Tihomir Kosić
Koreografija: Aletea R.Mart
Glazba: Rok Nardin
Video: Hot Hat Production
Design: Paks Visual Design Fotografija: Darko Ričko

Predstava analizira odnos dvoje ljudi, muškarca i žene koji su se našli u situaciji da svojim odlukama odlučuju o svojoj sudbini, ali ne samo svojoj, nego i svih koji ih okružuju.O sudbini društva.

Zašto pojedinac u određenoj situaciji bez obzira na postojeći moralni kompas donosi pogrešne odluke i iz pozitivnog se pretvara u negativan lik? Kako ambicija i častohleplje motiviraju čovjeka i vode ga kroz život? Koliko ljude određene situacije zbližavaju i istovremeno grade zid među njima?

 

Predstava je interdisciplinarna (suvremeni ples i gluma), te se u prvom redu bavi psihološkim aspektom ove Shakespearove tragedije.

Izvedbe: 12.04.2019. premijera Kazalište 21, Sisak 19.04.2019. 59.fhka, Vodice 31.05.2019. "Experiment", Deva, Rumunjska Osvrt: It was a great pleasure to see the performance MACBETHOVI by Scena Sisak, during the Experiment Festival in Deva, Romania, May 2019. I knew some of the productions of this group already and was therefore anticipating to see a good performance again. No disappointment, on the contrary: the performance is of high artistic level, is clear (especially for people who know William Shakespeare's “Macbeth”), and manages to make visible what the basic, essential theme of this drama is, Lady Macbeth --- Macbeth, her husband, the king. It is not easy to put the essence of this full-length play on stage with only two actors, but they succeeded. Of course, the many subplots of this drama were left out, creating a bare, essential duet between woman and man. It was an interesting choice to have the text of the actress on tape and have the actor speak his text live. Excellent movements, excellent dance, well chosen music, good rhythm and (very important) good duration: not too long, not too short. This last element is quite rare in amateur theater, alas. Both actors, male and female, were playing well by themselves, but also together, which made the performance into a unity. I look forward to see MACBETHOVI again, at the VREME Festival in Bulgaria in two weeks time and I wish SCENA SISAK a lot of success with their future theater work. Dr. Joke Elbers Amsterdam, Netherlands 7 June 2019 Izvješće Prosudbenog povjerenstva 59. Festivala hrvatskih kazališnih amatera 19.05.2019. Predstava dijaloga glumačko-dramskog i plesno–poetskog teatra. Izvrsnim minijaturama i koreo-glumačkim dijalozima iznosi vrlo zahtjevne scene dramskog predloška. Izvrsne koreografije i partnerski odnos dojmljivo iznose zadanu priču i jasno je artikuliraju što omogućuje dobro praćenje predstave od strane publike. Minimalistička scenografija, ambijentalna rasvjeta i scenska rješenja primjerenom rekvizitom donose vizualni identitet predstave koji podržava visoki estetski nivo igrano plesnih scena. Možemo reći da se predstava preporučuje za daljnja gostovanja. Vjekoslav Janković, glumac, sveučilišni profesor Scena Sisak ovoga puta je posegnula za jednim od najvećih djela W. Shakespearea i, koristeći „Macbetha“ kao predložak za svoje istraživanje, dovodi na scenu samo dvoje izvođača – plesačicu u ulozi Lady Macbeth i glumca u ulozi Macbetha. Njih dvoje će u ogoljenom prostoru, vrlo bogato transformiranom izvrsnim svjetlom i uz svega nekoliko scenografskih elemenata – stepenica kao simbola uspinjanja i vlasti, i crvenom krpom koja je i ulaz u prostor smrti i ubijanja, otkrivati unutrašnju borbu glavnih likova i njihovo prepuštanje Zlu. Glumca u početku čujemo kako čita pismo upućeno Lady Macbeth o susretu s vješticama i proročanstvima koja će u potpunosti promijeniti njihove živote. Lady isto progovara (u interpretaciji glumice) i pokretom što je scenski i dramaturški puno zanimljivije i snažnije. Njihov susret nakon povratka iz rata koji simbolizira zima i snažan vjetar postaje ljubavna igra plesom i to jedna od dojmljivijih scena u cijeloj predstavi. U toj igri je dogovor oko ubojstva Duncana. Nakon toga ulazimo u prostor dramskog kazališta kroz monologe Macbetha, a sama scena ubojstva je opet više u izričaju neverbalnog kazališta i time puno snažnija. Kroz izmjenu dramskog i plesnog nižu se scene vezane uz njihovu sudbinu i uspon i pad. Šteta što je izostavljena ključna scena prije ubojstva Banqua i Fleancea u kojoj dolazi do razilaženja između ovih ljubavnika – on tone sve dublje u krv, a kod nje se javlja savjest. Posljednja je čuvena scena Lady Macbeth u kojoj se u zadnjem monologu još jednom bori sa savješću i izlaz pronalazi u smrti. Macbeth nakon „…utrni kratka svijećo…“ liježe uz nju i nagovještava da su i njegovi dani odbrojeni. Uzimanje ovako velikog djela kao predloška za istraživanje i stvaranje suigre plesnog i dramskog je hvalevrijedan rad, mada se moglo otići i dalje i možda pokušati odigrati Lady Macbeth isključivo tjelesnom ekspresijom. Jasmin Novljaković, glumac i redatelj, sveučilišni profesor Naslovljena Macbethovi, predstava adaptatora i redatelja Tihomira Kosića bazirana je na nekolicini sekvencija iz Shakespeareove tragedije Macbeth te bi bilo korektno da je Scena Sisak u prostoru rezerviranu za „autorovo ime“ navela barem „prema Shakespeareu“. U predstavi se sa samo dvoje izvođača u trideset i dvije minute uspijeva predočiti nova vizija spoja elizabetanskoga i našega vremena, bez proročkih vještica na pozornici, s temeljnim znakovima tragedije potaknute vlašću: stubama, zastorom i posudom s vodom te tonskim zapisom Lady Macbeth i zvukovima straha i ubojstva. Temeljna je vrijednost predstave žanrovski spoj dramskoga i plesnoga teatra: protagonist govori, glumi i pleše, a protagonistica, iznimno izražajna, do savršenstva sugestivna u pokretu i mizansceni mlada izvođačica, pleše i glumi. Njihova je suigra, samo s nekoliko nedorečenosti, precizna i potresna. Jača nazočnost zvukova u predstavi te plesačičino izgovaranje teksta pridonijeli bi još snažnijem estetskom ostvarenju. Mira Muhoberac, teatrologinja, dramaturginja, sveučilišna profesorica



 

 

 

 


Bajka o bajkama

"Bajka o bajkama"- produkcija 2018.

Premijera:19.05.2018. Kazalište 21 Sisak
Autor teksta: Jasmina Stanković
Režija: Tihomir Kosić
Fotografija: Darko Ričko


Repriza: 09.06.2018. Kazalište 21 Sisak
24.11.2018. gostovanje CK Čazma
15.12.2018. Kazalište 21 Sisak

Mini Maus kreće u potragu za svojim prijateljem Mikijem. Na putu nailazi na Trnoružicu, Snjeguljicu i Pepeljugu. Zajedno kreću u avanturu oslobađanja svojih prijatelja i prinčeva iz tamnice u koju ih je zatvorila zla vještica Nera. No, tu ih presreće strašni Vuk.

Predstava je preporučena za djecu od 5 do 11 godina, ali dobrodošli su svi koji vole bajke.

Glume: Snjeguljica-Fatima Bećirović. Pepeljuga-Sanja Zagorac, Trnoružica-Olja Crnobrnja,Vještica- Ivona Hodak, Mini-(Tea Harčević)Brigita Bogović, Miki-Daniel Novalić, Vuk-Oliver Cvijanović i Vrana-Ivo Pejnović.

Glazba songovi: Oliver Cvijanović
Scenografija, kostimografija: Tihomir Kosić
Grafičko oblikovanje: Paks

Intimus

"Intimus"-produkcija 2017.


Premijera: 09.12.2017. Kazalište 21 Sisak
Autor teksta : Jelena Kajgo
Adaptacija i prilagodba teksta, režija, scenografija : Tihomir Kosić

Glume: Tamara Jovanovic, Kristina Hodak, Zoran Ivanić, Stiv Stipić i Tihomir
Fotografija : Darko Ričko

Radnja drame Intimus smještena je u toaletu ekskluzivnog kluba. Priča počinje susretom i "punim kontaktom" dvoje glavnih junaka u tom bizarnom prostoru kroz koji potom prolaze ostali akteri: sestra glavne junakinje, uspješna odvjetnica - zaljubljena u sestrinog muža, zatim muž, uspješni političar te konačno ljubavnik koji je istovremeno mužev najbolji prijatelj ...

Suvremeno društvo postaje sve surovije.
Borba za novac, vlast i moć uvukla se u svaku poru.
Kako funkcionira pojedinac u sustavu u kojem je najvažnije dobro se prodati?
Postoje li granice preko kojih ne prelazi u ostvarivanju svojih ciljeva?
Što je s poštenjem? Moralom? Savješću?
Što je s Ljubavlju?
Psi pušteni s lanca
u svijetu mediokriteta.
Grizu.
Distopija.

Kritike:
„Intimus“, Scena Sisak
Gotovo profesionalna produkcija, kako se i očekuje od etablirane i uspješne skupine kakva je Scena Sisak, „Intimus“ je ozbiljna predstava velikih očekivanja, od sama sebe ali i od gledatelja. Voditelj skupine i redatelj, ujedno i „glavni“ glumac Tihomir Kosić u tekstu srbijanske dramske autorice Jelene
Kajgo pronašao je pravi potencijal za intimnu, prostorno i vremenski suženu i zato kvalitetno zbijenu komornu igru petoro aktera. Suvremena priča, koja plijeni svojom aktualnošću i prepoznatljivošću, pored zadanosti općih mjesta, ima onu posebnu kvalitetu da svoju dramaturšku kompaktnost preslikava na premreženost i nerazmrsivost zbiljskog svijeta, pogotovo onog političkih, kriminalnih ali
i sasvim intimnih „opasnih veza“. Drugim riječima, „Intimus“ je podloga za kvalitetnu TV-seriju, ali koja se ne opire komornoj sceni, pogotovo kad se pozorničkom realizmu posveti toliko truda koliko to u scenografskom, kostimografskom i, u nešto manjoj mjeri, režijskom aspektu čini ova produkcija.
Iako predstavu nosi glavni lik u izvedbi samog redatelja i voditelja skupine, pažnju plijeni sasvim suverena Tamara Jovanović, pogotovo u svjetlu činjenice da je riječ o debitantici, ali i veteran Scene Sisak Zoran Ivanić, dok im kvalitetnu podlogu u „podržavateljskim“ ulogama daju ništa manje
koncentrirani Kristina Hodak i Stiv Stipić. Riječ je o predstavi suvremenog tona i kroja koja, unatoč povremenim padovima u ritmu, ulazi u sam vrh kazališnog amaterizma koji kuca na vrata nažalost čvrsto zatvorena od strane „profesionalaca“.

Igor Ružić
Zagreb, 11. travnja 2018.

Preporučena dob: 16+

Reprize:
10.02.2018. Kazalište 21, Sisak
07.04.2018. Kazalište 21, Sisak


Veronika


"Veronika"- produkcija 2015/2016

Premijera 23.03.2016. Kazalište 21, Sisak

Režija: Tihomir Kosić

Igraju:
Fatima Bećirović - Jasmina
Oliver Cvijanović - Marko, Filip, Toni
Danijel Gvozdić / Olja Crnobrnja - Dr. Cindrić
Nika Kapelec /Tea Harčević - Anja
Vita Kapelec /Tea Harčević - Martina
Mihovil Mioković / Ivona Hodak - Konobar/ica
Sanja Zagorac. - Veronika

Trajanje: 70 min.

Veronika živi u skladnom braku već dugi niz godina. Ima muža, dvije kćeri, psa. Zaposlena je žena koja se uspijeva organizirati i uskladiti te dvije uloge. Međutim, u jednom trenutku sve se mijenja. Seksualni odnosi s mužem prestaju. Odnosi u braku su narušeni. Do tada skladan brak, počinje se raspadati. Ima li njen muž ljubavnicu? Je li to razlog? Ima li ovaj brak još nadu za opstanak? Pred dvoje ljudi koji su jednom iskreno voljeli stoje velika iskušenja.

autor teksta:tihomir kosić#fotografija:darko ričko#video produkcija: kosić&ričko#makeup:ivana mršić# kostimografija:kolektiv#scenografija:tihomir kosić#


Izvedbe:
Premijera 23.03.2016. Kazalište 21, Sisak
07.04 2016. Smotra kazališnih amatera SMŽ, Kazalište 21,
11.03. 2017. Sisak - K21 Veronika
24.06.2017. Laktaši (BIH) - međunarodni kazališni festival

 

 

 



Juriš lake konjice

"Juriš lake konjice" produkcija 2014/2015

13.11.2015. Premijera i hrvatska praizvedba
Autor: Scott Garland
Režija: Tihomir Kosić
Igraju: Zoran Ivanić, Silver Bullet, Mihovil Mioković, Tihomir Kosić

Prijevod i adaptacija teksta: Tihomir Kosić
Scenografija: Tihomir Kosić
Fotografija: Darko Ričko

Trajanje: 70 min

Građani Siska imali su u petak 13.11.2015. u 19:30 u Kazalištu 21 priliku pogledati najnoviju predstavu Scene Sisak. Radi se o premijeri i ujedno i hrvatskoj praizvedbi predstave „Juriš lake konjice“.
U scenariju kanadskog autora Scotta Garlanda inspirirano poemom „Juriš lake konjice“ Alfreda Lorda Tennysona, na zanimljiv način su obrađene dvije problematike. Jedna je obitelj, obiteljski odnosi i postojeća hijerarhija unutar nje. Suočavanje s problemima koje ovaj organizirani i temeljni oblik suživota današnje zajednice nosi sa sobom. Odnosi između partnera. Odnosi roditelja prema djeci. Odnosi djece prema roditeljima i odnosi među samom djecom. Nasilje u obitelji je inicijator koje dovodi do kompleksnih situacija i tjera nas da dublje uđemo do same srži problema i pogledamo stvari iz drugačijih perspektiva. Kako nas traume proživljene u djetinjstvu oblikuju i određuju tok naših života?
S.Garland na izuzetno suptilan način provlači kroz scenarij još jednu nit . Pitanje pravde, hrabrosti,vrijednosti ljudskog života te propitivanje autoriteta i općeprihvaćenog (nametnutog?) sistema vrijednosti u suvremenom društvu. Kako se pojedinac snalazi u tom i takvom društvu i koje odluke mora donijeti balansirajući između instinkta za vlastitim preživljavanjem s jedne i savjesti i moralnih vrijednosti s druge strane?

Sinopsis:
“Pero, Ivo i Jura su tri brata koja žive na smetlištu u stalnom oprezu od "vanjske prijetnje". Preko dana spavaju a noću izlaze na svoje položaje. Jedne noći njihovu rutinu narušava nepoznati došljak koji okreće njihov svijet naopako. Tko je on? Što im je zajedničko? Hoće li priča završiti tragično? “

Kritike:
Gordana Ostović ( kazališna kritičarka i dramaturginja, selektorica) :

„Juriš lake konjice“ kanadskog glumca i pisca Scotta Garlanda Scene Sisak zanimljiva je predstava uvjerljive glumačke izvedbe. Tekst o trojci braće koji žive na smetlištu i koji su u strahu od neprijatelja složili vojničke odnose hijerarhije, te četvrtom tajanstvenom liku koji im se pridružuje, puna je izmjena perspektiva i neočekivanih obrata. Glumci (Zoran Ivanić, Stiv Stipić, Mihovil Mioković i Tihomir Kosić) vješto vode igre na granici imaginarnog i stvarnosti otkrivajući malo pomalo složenu problematiku teksta; nasilje u obitelji, odbačenost, usamljenost, propitivanje autoriteta poput izgubljenih dječaka u Petru Panu. Redatelj Tihomir Kosić dinamično vodi predstavu, kostimi su u funkciji likova i njihovih odnosa, a treba pohvaliti i njegovu scenografiju smetlišta punu odbačenih guma i kutija koje bi se možda mogle još dodatno iskoristiti u igri. U svakom slučaju Juriš lake konjice Scene Sisak je predstava koja svojom kvalitetom zaslužuje mjesto na 57. Festivalu hrvatskih kazališnih amatera.

Robert Raponja, kazališni redatelj i pedagog
"Juriš lake konjice" Scotta Garlanda, a u adaptaciji, režiji i scenografskom oblikovanju prostora Tihomira Kosića, izveo je ansambl Scene Sisak. Riječ je o ozbiljnoj i posvećenoj kazališnoj udruzi koja propituje kroz svoje kazališne uratke smisao ljudskog postojanja u disfunkicionalnom svijetu. Začudna je priča kanadskog autora "Juriš lake konjice", a govori o dječacima koji žive na smetlištu, jer su ostali bez nasilnog oca i bolećive majke, te sad treniraju izdržljivost poput vojnika kako bi se oduprijeli vanjskom neprijatelju. Međutim u borbi protiv nasilja postaju nasilni i iskaljuju se jedan na drugome. Vješto scenski i oblikovana predstava motivirala je sve protagoniste redom da igraju nadahnuto i precizno.
Predstava nije lako čitka, ali svakako će imati svoju publiku, jer je rezultat predanog i posvećenog rada.

Dr. sc. Dubravka Crnojević-Carić, glumica, redateljica i teatrologinja
Tihomir Kosić napravio je intrigantnu predstavu, kako scenski tako i problemski, koja bi se mogla s uspjehom igrati i u profesionalnim teatrima. Kosić je dobar redatelj, svojevrsni vizionar koji radi temeljito, predano i kontinuirano. Riječ je o tekstu koji problematizira pitanje „realiteta“, progovara o
raznim razinama svijesti, kao i o puknućima i rascjepima na razini identiteta svakog od lica a koji su proizvod proživljenih trauma. Slojevitost karaktera glumci studiozno grade. Svaki od četvorice glumaca imao je svoj „glumački trenutak“, a ponajbolju je ulogu napravio Zoran Ivanić (uloga Jure). Na ovogodišnjem je Festivalu bilo uistinu izvrsnih uradaka, te je ova predstava dojmom ostala nažalost iza nekih od njih, možda prvenstveno zbog sitnih „padova“ na planu energije, kao i zbog specifičnosti prvoslojne teme koja nije u potpunosti postala „našom“.

Mirta Zečević, glumica, članica ansambla Drame HNK Zagreb
Scena Sisak donosi zanimljiv komad kanadskog pisca Scotta Garlanda, koji kroz četvoricu braće beskućnika koji žive na smetlištu otvara pitanja nasilništva u obitelji. Slikovita scenografija dočarava nam jedan takav deponij života. U zahtjevnim ulogama braće našli su se Zoran Ivanić, Stiv Stipić i Tihomir Kosić. Igranje, glumljenje djece (kako bi uopće mogla preživjeti obiteljsku tragediju) je težak zadatak. Glumci su se hrabro uhvatili u koštac s takvim ulogama i dobro se snašli. Posebno Zoran Ivanić u ulozi Jure, a što se najbolje očituje u njegovom monologu. Mihovil Mioković, atraktivne pojave i sonornog glasa (u ulozi Bernarda/Robija), također je napravio dobar monolog o ubojstvu oca.
Najteži zadatak svakako je imao Tihomir Kosić, koji je, ujedno i režirajući ovaj komad, rad na svojoj ulozi podredio predstavi u cjelini, pa lik Ive još zove da ga se doradi. No ovo nesebično davanje za cjelinu i ostale kolege svakako je dalo rezultat u dobroj, na trenutke bolnoj, na trenutke duhovitoj predstavi. Uostalom kakav život i je…
Efektna odjavna špica na kraju je odlična ideja.

Izvedbe:

13.11.2015. premijera K21, Sisak
30.03.2017. županijska smotra K21, Sisak
28.05.2017. 57. FHKA Kulturni Centar Vodice
26.06.2017. Sisak - Stari Grad - sisačko KULturno ljeto

Majke

"Majke" produkcija 2013/2014

Autor teksta: Ren Draya

Redatelj: Tihomir Kosić

Sinopsis:

Priča je to o četiri mlade djevojke – trudnice susreću se u prihvatilištu za maloljetne trudnice i mlade majke i tu nas upoznaju sa svojim tragičnim sudbinama.. I svojim snovima…
Tematiziran je položaj mladih žena u današnjem društvu, mladih žena koje se susreću sa željenom ili neželjenom trudnoćom prouzrokovanom u različitim društvenim slojevima i u različitim okolnostima, te posljedice koje to ima na njihove živote. Predstavom se pokušava senzibilizirati javnost na ovaj veliki, ali marginalizirani društveni problem.

Trajanje: 70 min.

Igraju:
Ivana Bukovac - Nives
Ana Conjar - Marija
Olja Crnobrnja - Olga
Margareta Đumbir - Megi
Mirjana Kraker - Gđa. Velić

Prema podacima HZZO-a, u Hrvatskoj je trenutno oko 5.000 maloljetnih mama, a godišnje se zabilježi oko 1.500 maloljetnih trudnoća. Hrvatski tinejdžeri u prosjeku sa 17 godina i tri mjeseca stupaju u spolne odnose, a broj maloljetničkih trudnoća ne raste, ali se ni ne smanjuje, što je suprotno očekivanjima s obzirom na to da bi novije generacije trebale biti educiranije o zaštiti.

Maloljetničke trudnoće rizičnije su od ostalih jer srednjoškolska dob nije optimalna za rađanje, a važan je faktor i socioekonomska nezrelost zbog koje je nužno potražiti stručnu pomoć pri saznanju o trudnoći. Trudnoća i porod naglo mijenjaju uobičajeni život maloljetnih djevojaka i mladića i primoravaju ih da se suoče s nizom poteškoća, poput neprihvaćanja u obitelji i narušenih obiteljskih odnosa, problema sa školovanjem ili prekida školovanja, partnerovog napuštanja, izazova u prihvaćanju svoje nove životne uloge, razvoja roditeljskih kompetencija, osude okoline, izoliranosti ili socijalne isključenosti. Maloljetne trudnice u najvećem broju dobivaju potporu i pomoć svoje obitelji, no za određen broj potrebne su posebna briga i podrška institucija društva jer im ih njihove obitelji ne mogu ili ne žele pružiti. U Hrvatskoj maloljetne trudnice i majke u samo 11 posto slučajeva završavaju školovanje, a trenutno postoje samo četiri doma osposobljena za njihov prijem, s tim da je riječ uglavnom o domovima za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi u kojima je uređen poseban odjel za takve slučajeve.

Izvedbe:

17.12.2014. Kazalište 21, Sisak - Premijera
27.12.2014. Kazalište 21, Sisak- Repriza
28.03.2015. Kazalište 21, Sisak- Županijska smotra kazališnih amatera
02.05.2015. Pastoralni centar, Kaštel Lukšić - 5.Dani Kaštelanskog kazališta
10.05.2015. Spomen dom, Pazin- 55.FHKA
27.06.2015. JU „Centra za kulturu i obrazovanje“ Laktaši (BiH) 10.IFAT
23.07.2015. Kulturni dom, Postojna- 5.FAK

Kritike:

"Majke su ne samo dobra predstava, već i široko zamišljen projekt koji uključuje svojevrsno sociološko istraživanje, pa tako i intrigantne intervjue sa ženama iz Hrvatske. Riječ je o očito ambicioznom projektu koji tematizira poziciju mladih majki, te na taj način doprinosi pojačanoj senzibilizaciji društva u odnosu na problem koji je dugo vremena ostao zanemarenim.
Na razini scenskog uprizorenja – pokazalo se da je mladi redatelj pokazao sklonost ka intermedijalnim potezima (snimljen je i emitiran film, koji je poslužio kao intrigantan i efektan finiš predstave). Vidljiv je i dramsko-pedagoški rad s izvođačicama predstave. Glumice dobro funkcioniraju kao ekipa, predane su i posvećene problematici kojom se bave. Neki od prizora su uistinu iznimno dirljivi i odlično odigrani.
...
Moja je odluka da upravo ova predstava ide dalje, budući da je riječ o projektu u kojeg je očito ugrađeno puno entuzijazma i predanosti, te da je riječ o pozicioniranju teatra kao mjesta potencijalne društvene promjene. Osim toga, riječ je o ekipi koja se ne bavi profesionalno teatrom pa su do sad navedene kvalitete predstave i ambicija grupe elementi koje nikako ne treba zanemariti, dapače – držim da se ovakav način rada treba trajno podržavati kako bi ubuduće sazrijevao i donio još jedan zanimljiv sloj kazališnoj zajednici Hrvatske."

Dr. sc. Dubravka Crnojević-Carić, docentica na ADU Zagreb

Nagrade:
Olja Crnobrnja nominirana je za najbolju žensku sporednu ulogu na 55.FHKA

Na pučini

"Na pučini" produkcija 2013/2014

Autor teksta : Slawomir Mrožek
Redatelj: Tihomir Kosić

Sinopsis:

U jednočinki "Na pučini" razotkriva se opasnosti demokracije u kojoj se odluke donose glasovima većine. Likovi Debeli, Srednji i Mršavi nalaze se na splavi, nakon brodoloma, bez hrane te moraju donijeti odluku koji će se od njih žrtvovati i dopustiti da ga ostali pojedu i na taj način spasiti ostale. Kampanja i izbori koje provode parodija su parlamentarne demokracije. Glume :Zoran Ivanić, Josip Jajčević, Tihomir Kosić, Mihovil Mioković, Stiv Stipić.

Trajanje: 55 min.

Izvedbe:

22.2.2014.Kazalište 21,Sisak - premijera
10.3.2014.Močvara KUM, Zagreb
4.4. 2014.Kazalište 21, Sisak (županijska smotra kazališnih amatera)
30.5.2014.Međunarodni festival „Mostovi kulture“ Višegrad 2014 (BiH)
1.6. 2014.54.FHKA Slavonski Brod
12.7.2014.Đurđevac – kazališno ljeto
19.7.2014.Postojna (SLO) Međunarodni kazališni festival
26.7.2014. – 8.8.2014. (Brod kulture-brod knjižara 2014.)
26.7.2014.Makarska
27.7.2014.Vrboska (Hvar)
28.7.2014.Postira (Brač)
30.7.2014.Marina
31.7.2014.Sv. Filip i Jakov
1.8.2014.Zadar
2.8.2014.Silba
3.8.2014.Rab
4.8.2014.Mandre (Pag)
5.8.2014.Tkon (Pašman)
6.8.2014.Jezera (Murter)
7.8.2014.Zlarin
8.8.2014.Rogoznica
20.9.2014. Vukovar
4.10.2014. Županja, otvaranje 7. Festivala amaterskog stvaralaštva
18.10.2014.Sunja, Dani Svena Laste
07.11.2014. Ub, Srbija Repassage Fest
15.11.2014. Jastrebarsko, Noć kazališta
26.09.2015. Postojna (SLO) "Linhartovo srečanje"
14.05.2016. Kaštel Lukšić 6.Dani Kaštelanskog kazališta
16.06.2016. Kulturno ljeto Sisak - Stari grad
22.06.2016. Kutina Kutinsko ljeto
04.11.2016. Šid - "Svratište u pozorište"
05.11.2016. Beograd - gostovanje "Le Studio"
19.11.2016. Sisak KKV - Noć kazališta
18.06.2017. Vratsa (Bugarska) Međunarodni kazališni festival "Vreme"
02.12.2017. Banja Luka (BiH) DIS Teatar
13.10.2018. Riga (Latvija)međunarodni kazališni festival "Riga spele teatri"

Kritike:

Zoran Mužić, redatelj. Izvješće s 54. FHKA:
„Scena Sisak odigrala je predstavu Slawomira Mrožeka „Na pučini“. Znalačkim scenskim rukopisom, oblikovanjem scenskog prostora, glumačkom ekspresijom i napose izvrsnim odabirom naslova – jer i to je dokaz kazališne osviještenosti i kreativnosti, odigrala je najbolju predstavu festivala. Tjeskoba, nemoć i ironija isprepliću se s preciznim društvenim angažmanom predstave nastale na temelju izvrsnog teksta poljskog dramskog klasika 20. stoljeća. Glumci uspijevaju postići kroz suptilnu psihološku igru visoki stupanj jeze i bezperspektivnosti demokracije. Oblici manipulacije koje prepoznajemo u ovoj predstavi žive na više razina u suvremenom svijetu. Stoga velika pohvala predstavi, posebno redatelju i glumcu Tihomiru Kosiću i glumcu Zoranu Ivaniću.“




Nagrade:

54. FHKA (Festival hrvatskih kazališnih amatera)

Zoran Ivanić -nominiran je za najbolju sporednu mušku ulogu

Tihomir Kosić - nominiran je za najbolju mušku glavnu ulogu i za najbolju režiju.

Scena Sisak - nagrada za NAJBOLJU PREDSTAVU U CJELINI.

Repassage Fest:

Tihomir Kosić dobiva nagradu publike za najboljeg glumca 3. Kazališne večeri i nagradu stručnog žirija za najboljeg glumca festivala.

Agencija za odgoj i obrazovanje RH preporučuje igranje ove predstave u okviru građanskog odgoja za učenike viših razreda srednjih škola.

 


Sveta Tea

"Sveta Tea" produkcija 2012./2013.

Autor: D.T. Arcieri
Režija: Tihomir Kosić

Sinopsis:
18-godišnji dječak uči bizarnu istinu svog podrijetla kroz različita sjećanja svojih otkačenih članova obitelji. Priča je to o obitelji, obmani i emocionalnoj ucjeni. Alternativno smiješna i srceparajuća, ova uzbudljiva nova predstava ima oštre dijaloge koji istražuju teme sjećanja, obitelji i istine.

Trajanje: 80 min.

Izvedbe:
23. ožujak 2013., Kazalište 21, Sisak - premijera
10. travanj 2013., Kazalište 21, Sisak (županijska smotra kazališnih amatera)
14. lipanj 2013., Kazalište 21, Sisak
28. lipanj 2013., 8. IFAK, Laktaši (BiH)
18. srpanj 2013., Kazališno ljeto Đurđevac
21. rujan 2013., 4. međunarodni kazališni festival Beli Manastir
25. listopad 2013., gostovanje Banja Luka (BiH)
26. listopad 2013., Dani kazališta Vitez (BiH)

Nagrade:
Stiv Stipić dobio je specijalnu nagradu žirija za ulogu Djeda na 8. međunarodnom kazališnom festivalu u Laktašima (BiH) 2013. godine i nagradu za najbolju epizodnu mušku ulogu na 4. međunarodnom kazališnom festivalu u Belom Manastiru.

Kritike:
„Ova izvedba je pokazala da Scena Sisak ozbiljno, predano i posvećeno promišlja dramski teatar. Uprizorili su tekst američkog autora koji tematizira mračnu stranu obitelji. O mnogo čemu se u obitelji ne govori, ali dođe vrijeme kad se naprosto mora progovoriti – a sve u ime istine za kojom svi težima kako bismo mogli izgraditi svoj identitet. Koliko je u nama genetskog nasljeđa? I kako nas ono određuje?- osnovno je pitanje koje muči mladog Benjamina. Vješto dramaturški isprepletena drama drži pažnju svojom neobičnom dramskom strukturom i zanimljivim dijalogom. Grupi glumaca predvođenim Stivom Stipićem u ulozi djeda očito se ovaj tekst jako dopao, zdušno su se zalagali kroz cijelu predstavu i obranili do posljednjeg atoma razlog zašto su na sceni. Primjerena režija, dobar odabir glazbe, odlično domišljena scena, uz vrsnu glumu, glavne su karakteristike ove predstave.“

Profesor i kazališni redatelj Robert Raponja, 10.travnja 2013.

"Sveta Tea plijeni pažnju tijekom cijele izvedbe. Publika je u neprestanom iščekivanju iduće scene i razvoja događaja, a energija i razigranost na sceni neprestano rastu. Neočekivani obrati i dinamika same priče svakako da pridonose uspješnoj recepciji predstave, ali je za to prvenstveno zaslužan skladan i entuzijastičan tim talentiranih sudionika. Nadamo se da će u njihovoj predstavi, nakon ove uspješne premijere, uživati i publika izvan Siska."

© Olivera Radović, KAZALIŠTE.hr, 25. ožujka 2013.

Igraju:
Rita: Meri Avdić ( Martina Jurić, Ana Trajanov)
Otac: Zoran Ivanić
Djed: Stiv Stipić
Tea: Ana Trajanov ( Margareta Đumbir)
Benjamin: Boris Košar, (Mihovil Mioković)

Sexy priče

"Sexy Priče" produkcija 2011./2012.

Autor David Lohrey
Redatelj: Tihomir Kosić

Premijera: 23.03.2012. Kazalište 21, Sisak

Sinopsis:

Mladi par po povratku s randevua suočen je s njihovim seksualnim alter egom u obliku macho "Marlboro Man-a" i prekrasne "Lutke s naslovne strane"...

U zračnoj luci gospodin Conklin, pristaje pripaziti na prtljagu jednog putnika. Dok on to radi, bračni par raspravlja o svom seksualnom životu, s neočekivanim posljedicama...

Tri muškarca ponižena i frustrirana svojim čekanjem u banci sperme, pokušavaju nadoknaditi svoju muškost uključivanjem u luđačko natjecanje volje...

Ova komedija(triptih) svojom suvremenošću interesantna gledateljstvu istovremeno potiče na razmišljanje o problemima suvremenog društva.
U tri samostalne cjeline obrađeni se problemi utjecaja medija na mlade ljude, problemi morala i poštenja. U prvom dijelu tema je "ideja idealne djevojke-žene" te psihički i fizički problemi koje pritisak medija može izazvati kod mladih ljudi. U drugom dijelu tema je lažni moral društva i poštenje kao vrijednost u svakodnevici. U trećem se dijelu obrađuje tematika umjetne oplodnje iz muške perspektive. Sve tri teme obrađene su na duhovit način ali se ni u jednom trenutku ne gubi kritika otuđenog društva te nedvojbena moralna poruka o važnosti odgoja i obrazovanja.

Trajanje: 60 min.

Igraju:

Ivica Banović
Nives Vlašić
Meri Avdić
Violeta Blažeković
Zoran Ivanić
Mirjana Kraker
Stiv Stipić
Ana Trajanov

Izvedbe:

23. ožujak 2012., Kazalište 21, Sisak - premijera
29.ožujak 2012., Kazalište 21, Sisak - županijska smotra
05. svibanj 2012., "Studio smijeha" Zagreb
23. svibanj 2012., POU, Ivanić Grad
08. lipanj 2012., Hrvatski dom, Petrinja
22. lipanj 2012., 7. IFAK, Laktaši (BiH)
06. srpanj 2012., Kazališno ljeto Đurđevac
21. srpanj 2012., Međunarodni FAK Postojna (SLO)

Kritike:
„SEXY PRIČE” su svojom sjajnom porukom ukazale na probleme današnjeg odrastanja, neshvaćenosti u društvu, kao i o drugim životnim pitanjima o kojima svi razmišljamo ali ih ne izgovaramo naglas!“

Marinko Ivanišević, Gradsko kazalište Đurđevac

Podijeli ovu stranicu

VRH